fbpx

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

Omar Ahmed ve Aise Naccar Kuran Merkezi

Madagaskar’da yaptığımız projeleri ziyaret ederken, bir yetimhaneyi ziyaret ettik. Bir yetimhaneyi inşa etmek için projemize Mayıs 2021’de başladık. Amacımız farklı ülkelerde 100 yetimhane inşa etmekti. Hamdolsun, her şey sona erdi. Afganistan’da 82. evimizi yeni teslim ettik. Sonra Madagaskar’da inşa ettiğimiz 10. eve gittik. Ve bu evde diğer evde olduğu gibi benzer bir hikaye ile karşılaştık. Bu evde yaşayan 10 yaşında Dario adında bir çocuk vardı, onu görmedik ama hikayesini dinledik. Çünkü o zamanlar, Dario medreseyi Kuran öğreniyordu. Dario doğduğunda annesi aileyi terk etti. Dario’nun babası sadece 1.5 yaşındayken öldü. Dario’nun büyükbabası, Dario’nun büyükannesi ve büyükbabasıyla birlikte yaşamaya başlayan ve Dario’da yaşamaya başlayan, cami imamıydı ve daima büyükbabasıyla camiye gider ve daima dua ederdi. Bir iş ortağımız bu çocuğu fark etti ve Dario ile tanıştıktan sonra, 4 yaşından beri Kuran’ı ezberleyen zeki ve çalışkan bir çocuk olduğunu fark etti. Yaşadıkları ev bir barakadan oluşuyordu, dedesi gönüllü olarak cami imamıydı ve yaşlı olduğu için başka bir işi yoktu. Onlar maddi zorluklar içinde yaşıyorlardı. İş ortağımız bu aileyi yardım etmeye karar verdi ve onayladıktan sonra, Ramazan Projesi’nin 10. evini Dario için inşa etmeye karar verdiler. Ev tamamlandığında ve yaptığımız diğer desteklerden dolayı, aile daha kolay geçim sağlamaya başladı ve Dario’yu medreseye kaydettirdiler. Dario şimdi İslami ilimleri iyi bir şekilde öğrenmeye devam ediyor.

20 Hanenin Bulunduğu Müslüman Bir Köy

2022’nin 4 Ekim sabahı Malavi Lilongwe havaalanına indik. Hala uçakta iken aşağıya baktığımızda, Malavi’de herhangi bir yükselen bina veya gelişmiş ülke işareti göremedik. Oradaki iş ortağımız bizi havaalanında karşıladı. 6 saatlik yolculuğun sonunda, Mangochi’ye varmak üzereyken yakıtımız bitti. Tabii ki, bunun Malavi’de normal olduğunu öğrenince biraz şaşırdık. Malavi’de ciddi bir benzin sıkıntısı vardı ve her zaman benzin bulunmuyordu, bu sıkıntıyı ziyaretimizin başında hissettik. Malavi’nin nüfusu yaklaşık 20 milyon, resmi rakamlar Müslüman nüfusu %15 olarak gösteriyor, ancak gerçekte, Malavi sokaklarında dolaştığınızda Müslüman nüfusunun %15 olmadığını hemen fark ediyorsunuz. Kısacası, Malavi Avrupa devletleri tarafından sömürülmüş ve ayakta durmayan bir şekilde yönetilmektedir. Neyse ki, ekibimiz benzin sıkıntısına karşı önlem aldı ve bir araç için iki araç düzenledi, bir araçla seyahat ederken, diğer araç için benzin arıyorlardı. Size anlatmak istediğim şey, Malavi’deki Mangochi şehrinin 2 saat uzaklığında dağlar arasında küçük bir Müslüman köy olduğu. Ziyaretimizden önce, ortağımız aracılığıyla oradan bir cami ve bir medrese istediler ve bağışçılarımızın yardımıyla orada bir cami ve medrese inşasına başladık. Şimdi gideceğimiz köy hem uzak hem de yüksek rakımlı ve yolları çok kötü, arabayla zorlukla giderken, o yolda şehir merkezine yaklaşık 100 kilo kömür satmaya çalışan insanlar gördük. Bu yolun ne kadar sürdüğünü sorduğumuzda, en az yarım gün sürdüğünü söylediler. Gerçekten bu zor işi nasıl yaptıklarını ve bu kadar uzun ve ağır yükü nasıl bisikletle aldıklarını anlamadık. Bu insanların çok az para karşılığında bu zor işleri yaptıklarını ve bu uzun yolu ve ağır yükü nasıl aldıklarını gördüğümüzde, bir kez daha hayatlarımızın ne kadar rahat olduğunu fark ettik ve Allah’a binlerce kez şükrettik ve yolculuğumuza devam ettik. Bu zorlu yolculuktan sonra, nihayet cami ve medrese inşa ettiğimiz küçük köyümüze vardık. Köylüler, ellerinden geleni yaparak işlerinin üstesinden gelmeye devam ettiler ve sel nedeniyle kesintiye uğrattığımız cami ve medrese inşasını en kısa sürede tamamlamak istiyorlar. Bizi gördüklerinde gözlerindeki umut karışımını hiçbir yerde görmedik. Bize verdikleri sadece 1 dakikalık karşılama sırasında bize gösterdikleri utanma ve saygı karışımını bir kez daha işimizin ne kadar önemli olduğunu gördük. Bu küçük işlerin bile onlarda uyandırdığı umutlar, belki onlar için yeni bir ufuk açacak veya medresede öğrendikleri bilgiyi yayacak veya inançlarının İslam’a yayılmasını sağlayacak ve böylece toplumlarına ve ülkelerine daha faydalı işler yapacak çocuklar yetiştirecek. Bu küçük yardımlar, oradaki toplumlar için umut verir. Su ve yiyecek yerine binlerce kilometre uzaktan gelen dini kardeşlerini gördüklerinde daha da güçlenir ve umutlanırlar. Afrika’nın güneydoğusunda, Malavi’nin kuzeybatısında, dağlar arasında küçük bir Müslüman köyü, aslında köyde su sıkıntısı vardı, ancak suya yürüyerek ulaşmayı başarıyorlardı, ancak çocuklarını eğitecekleri ve namaz kılacakları bir cami ve medrese istediler. Umuyoruz ki, hem cami hem de medresenin inşasını tamamlayacağız ve orada bir su kuyusu açma çabalarımıza devam edeceğiz.

Zübeyde

2020’nin Ocak ayında, insani yardım çalışmaları yapmak üzere Afganistan’a gittik. Afganistan’a vardığımızda, hangi tür bir ülkeye geldiğimizi çok merak ediyorduk. Ancak havaalanından ayrıldığımızda ve Afganistan’ı dolaştığımızda, anladık. Dünyanın bazı bölgeleri aslında bize gösterildiği gibi değil. Dillerin, ırkların ve yasaların her birkaç yüz kilometrede bir değiştiği Afganistan toprakları, dünyanın en güzel ve benzersiz yerlerinden biridir. Doğa bazı bölgelerde çok acımasızdır ve hayat, alışık olduğumuzdan farklıdır. Uzun süren Sovyet ve Amerikan işgalleri ülkeyi harabeye çevirirken, aynı zamanda Müslüman halkı felakete sürükledi. Açlık ve yoksullukla karşı karşıya kalan insanlar, yaşam güvenliklerini sağlayamadıkları işgal ve iç savaş yıllarında eğitim, sağlık ve ticaret gibi temel ihtiyaçlarını karşılayamadılar. Böylece, bu topraklar her zaman zorluklara alışkın ve özgünlüğü seven insanların toprağı olmuştur. Bu işgaller sırasında milyonlarca insan öldü. Milyonlarca insan yaralandı. İşgal bugün de devam ediyor ve Afganistan halkı her gün bedel ödüyor ve ödemeye devam ediyor.
Havaalanından sonra, Afganistan’ın kuzeyine, Akif Babalı Yetimhanesi’ne gittik. Yetimhanede 230 çocuk kayıtlıydı. Afganistan’ı ziyaretimiz sırasında yetimhanede kaldık. Orada bir hafta boyunca yetim çocuklarımızla çok zaman geçirdik. Her birinin farklı bir hikayesi ve gizli bir acısı vardı. İşte bu yetimhanede Zübeyde ile tanıştık. Zübeyde, sakin ve gülümseyen 10 yaşında bir çocuktu. Ancak ne kadar gülümsediği önemli değil, yaşadığı zorluklar gülümsediği zaman bile gözlerinde görülebiliyordu. Zübeyde, 4 yaşındayken babasını kaybetti ve annesi, 3 kardeşi ve annesiyle birlikte yaşıyor. Geçimlerini sağlamak için gelirleri yok. Ancak Zübeyde, 10 yaşında olmasına rağmen hayatla mücadele etmeyi öğrenmiş. Zübeyde, yetimhanede okuma, yazma ve matematik öğreniyor. Aynı zamanda, mümkün olan en kısa sürede para kazanmak için yetimhanede terzilik kursuna katılıyor. Zübeyde ile konuştuğumuzda, mühendis olmak istediğini söyledi. Neden mühendis olmak istediğini sorduğumuzda, şu şekilde cevapladı. Yıllarca süren savaşlarda yıkılan evleri yeniden inşa etmek istediğini söyledi. Umarım Zübeyde’ye ve tüm yetimlere elimizden geldiğince yardım etmeye devam ederiz. Ayrıca başka bir iyi haberimiz daha var, şu anda Afganistan’da başka bir yetimhane inşa ediyoruz. Aslında, savaş bölgelerindeki tüm çocukların hikayesi neredeyse aynıdır. Yoksulluk, mahrumiyet ve acı. Tüm çocuklara ulaşmayı umarak.